تشویقی سگ چیست؟ آموزش نحوه دادن آن؟

تشویقی سگ چیست؟

سگ‌ها مطمئناً عاشق جایزه‌های خوراکی هستند! شما به عنوان دارنده سگ، می‌خواهید مطمئن باشید که آنچه به بهترین دوست خود می‌دهید، برای او سالم و مفید است. خوراکی‌های مناسب برای این حیوان از گوشت‌های خشک گرفته تا غذاهای گیاهی سالم، فاقد گلوتن و ارگانیک، انواع مختلفی دارند. شما می دانید که دوست شما چه چیزی را بیشتر دوست دارد. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید کمی تنوع به خرج دهید یا چیز جدیدی را برای او امتحان کنید. چالش این کار، یافتن بهترین غذاهای تشویقی برای سگ است.

تشویقی سگ

ما نگاهی به ده‌ها مورد از این حیوانات انداخته‌ایم تا بتوانیم بهترین موارد را در اختیار شما قرار دهیم. ما مواد تشکیل دهنده غذاها، هرگونه محدودیت غذایی این حیوانات و اینکه آنها چه چیزهایی را بیشتر دوست دارند را در نظر گرفته‌ایم.

چرا باید غذاهای تشویقی سگ بخریم

اگر شما هم سگ دارید، می دانید که دادن تشویقی به سگ یک راه سرگرم کننده برای آموزش و تشویق او است. همچنین دادن پاداش‌های جویدنی به سگ برای پرت کردن حواس او و مشغول کردن او برای چند دقیقه مفید است. در زمان مشغول بودن او، شما می‌توانید کاری که برایش آزار دهنده است مانند جارو برقی کشیدن یا گرفتن ناخن‌هایش را انجام دهید. البته توجه کنید که هر نوع تشویقی برای سگ خود خریداری می‌کنید، باید برای سلامت او، بی ضرر باشد.

 

همچنین بخوانید :

اندیس حیوانات ، بهترین ماشین اصلاح حیوانات

نکات اصولی در گرومینگ حیوانات

چگونه به سگ خود یاد دهیم هرجای دستشویی نکند؟

 

ویژگی‌های مهم یک تشویقی خوب برای سگ

تشویقی های مخصوص سگ دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. مهم این است که شما قبل از خرید در مورد آنچه برای شما و حیوان خانگیتان مورد نیاز است، فکر کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

آلرژی
اگر سگ خانگی شما به ماده خاصی آلرژی دارد یا مواد خاصی را تحمل نمی‌کند، باید مطمئن باشید که آن مواد در تشویقی سگ خریداری شده وجود ندارند.

نیازهای تغذیه ای
اگر سگ شما به خوردن غذاهایی با پروتئین بالا یا کم چرب نیاز دارد، به دنبال این قبیل غذاها برای او باشید. به همین ترتیب اگر ترجیح می‌دهید حیوان خانگی شما رژیم گیاه خواری داشته باشد، می‌توانید غذاها و تشویقی های گیاهی مورد علاقه وی را پیدا کنید.

هدف

آیا لازم است هنگام مکالمات تلفنی ، سگ را ساکت نگه دارید؟ یک تشویقی جویدنی ممکن است گزینه خوبی برای ساکت کردن سگ باشد. اگر از جایزه‌ها برای آموزش استفاده می‌کنید، به دنبال غذاهای کم حجم و نرم باشید که بلعیدن آن برای او آسان باشد.

هزینه

در حالی که شما لزوماً نمی‌خواهید ارزان‌ترین تشویقی را برای سگ خود بخرید، مواردی هم وجود دارد که ممکن است بسیار گران قیمت باشند. همیشه قبل از خرید، به وزن بسته نگاه کنید تا در نهایت هزینه‌ای بیش از آنچه می‌خواهید را برای یک کیسه کوچک خوراکی صرف نکنید.

سالم‌ترین غذاهای تشویقی سگ چیست؟

بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی خاص، بهتر است به دنبال پاداش‌هایی با مواد غذایی واقعی و نه مقدار زیادی مواد پرکننده باشید. با این حال، باید فکر کنید که آیا سگ شما، هنگام غذا خوردن نیاز خاصی دارد. اگر حیوان شما اضافه وزن دارد، به دنبال تشویقی ای باشید که به طور طبیعی چربی کمی داشته باشند. اگر او نمی‌تواند غلات موجود در غذای خود را تحمل کند، مناسب‌ترین پاداش برای او نیز خوراکی‌های بدون غلات خواهد بود.

بدترین و بهترین غذاهای تشویقی سگ چیست؟

بدترین چیزی که می‌توانید به حیوان خانگی خود به عنوان تشویقی بدهید، غذاهایی هستند که برای او سمی هستند. شکلات، انگور، کشمش، هر ماده حاوی زایلیتول (شیرین کننده غیر قندی)، برای این حیوانات خطرناک هستند. معمولاً این ایده خوبی نیست که به سگ خود مقدار زیادی از غذاهایی بدهید که از آن لذت می‌برد. به خاطر داشته باشید که انسان نسبت به سگ، می‌تواند مقادیر بسیار بیشتری از چربی، قند و نمک را تحمل کند.

سخن پایانی

قطعا با توجه مقاله‌ی بالا به اهمیت انتخاب تشویقی مناسب پی بردید ، برای تهیه و گرفتن بهترین مشاوره برای تهیه تشویقی های مناسب برای سگ خود با کلینیک دامپزشکی باربد در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *